جرعه جرعه جآن

روزی دریا خواهم شد...

آه عمـــــیق، خیلی عمیق

درد ستون فقرات و کمر امانم رو بریده. جواب ام آر آی چند وقته اومده، ترجمه کردم و شواهد حاکی از دو فقره برآمدگی در ناحیه مرکزی و تحتانی ستون‌مونه!! laugh ستون هم ستون‌های قدیم! 

 

این وسط بلاتکلیفی خونه، نمی‌ذاره برم دنبال فیزیوتراپی و شدیداً احساس می‌کنم اشتباهه. باید زودتر برم سراغش آخه از اونور مشخص نیست کارم از اول مهر یا آبان چی میشه. چقدر متنفرم از بلاتکلیفی... به هرحال من همیشه ضربه‌ها رو از به تأخیر انداحتن کارهام خوردم. پس چرا دوباره دارم تکرارش می‌کنم؟ هوم؟!

 

آموزش‌هام رو دارم مرتب می‌بینم و تمرین می‌کنم. خوبه الحمدالله. بعید می‌دونم تا آبان تموم بشن. باید ببینم حدودا چندتا مونده و چه مقدار زمان می‌بره. شاید لازم باشه صبح و شب کنم آموزش‌ها رو. نمی‌دونم.

 

 امروز ح.م می‌گفت برای هر کار مهمی که می‌خوای یه بخشی از عمرت رو روش بذاری، استخاره بگیر و با استخاره پیش برو؛ اما ذهنم همش درگیره که خب من فعلا تعداد انتخاب‌های محدودی دارم، اگر هرکاری بخوام شروع کنم (مثل ایدۀ فکری الآنم) و از اونور جواب استخاره بد بیاد، من باید بذارمش کنار و باز ذهنم میشه پر از فکر و خیال و باز فرو میرم توی سیاهی... خلاصه نمی‌دونم در شرایط فعلی استخاره اصلا جایگاهی داره؟! منطق خودم میگه لزومی نداره ولی حقیقتاً نمی‌دونم.

 

دلم می‌خواد می‌تونستم این سکوت رو بشکنم؛ ولی همش از طرف تمام کائنات امر به سکوت و صبر می‌شم... چقدر طاقت‌فرساست این سکوت، چقدر استیصال‌آفرینه این صبر. (آه عمـــــیق، خیلی عمیق.)

 

 

| جمعه 18 شهریور 1401- 11 و 57 دقیقه شب |

من که خیلی اعتقادی ندارم 

ولی یادمه یه استاد داشتیم آخوند بود ، آدم خوبی بود، میگفت استخاره فقط و فقط در زمانیه که گیر کردی تو یه مساله ای و مغزت و منطقت نمیتونه کمکت کنه جوابه  

میگفت برا هرچیزی نباید استخاره کنین خصوصا مسائلی که خودتون میدونین چ کار کنین ، یا کفه ی تصمیمتون یه سمت سنگین تره برای این کار ها با عقل خودتون پیش برین 

هومممم منم با نظر ان استادت موافقم.
راستش خودم هم موافق این نیستم که واسه هر تصمیمی باید استخاره گرفت.

من که اعتقاد ندارم به این چیزا ولی خب استخاره راه آخر هستش،همه فکرا و مشورت هات رو کنی و به نتیجه نرسی موقع استخاره میرسه

من هم با همین موافقم.
ولی خب دستورالعمل های مختلفی وارد شده. 
البته که استخاره برای تصمیمات بگیری و بهش اهمیت ندی، با کله می‌خوری زمین.

برای هرکاری که استخاره نمیدن! منطق اون دوستتون رو نمیفهمم! مثلا میگن توو ازدواج اصلا استخاره درست نیست. بعدم جایی که شما عقل خودت میگه اون کار درسته یا نیست یا با بقیه مشورت میکنی و میگن درسته دیگه منطق و عقل پشتش باشه استخاره نمیخواد که. استخاره مال زمانیه که عقل نمیتونه راهی پیدا کنه یعنی نمیتونی مثلا براورد کنی نتیجه چی میشه و مشورت با بقیه هم راهی بهت نشون نمیده. تازه اونم بعد از اینه که شما تمام برآوردهای عقلی و منطقیش رو انجام دادی و تصمیمت جدیه حالا توو نتیجه مرددی. مثلا میخوای یه ملک بخری. اول خودت باید بری تحقیق از وضعیت سند ایناش مطمئن بشی، درآمد و دارایی هاتو براورد کنی وخلاصه عقلت بهت میگه ملک خوبیه اما نمیدونی این ملک در آینده به زندگیت آسیب میزنه یا نه. اونجا میدی استخاره مثلا تا برای آینده ی نامعلومی که عقل بشر نمیتونه ببینه از خدا مشورت گرفته باشی‌. وگرنه یعنی چی برای هرکاری؟! مگه خدا به بشر عقل و منطق نداده؟

منم‌ با همین مراحل موافقم.
ولی دوستم می‌گفت طبق روایت امام علی علیه‌السلام فرمودند: هیچ کاری بدون استخاره انجام نشد، مگر اینکه پایانش هلاکت است. (نقل به مضمون)
بنابراین گفت برای تصمیم‌هات بی‌مقدمه استخاره بگیر!! البته که یک روایت به تنهایی دستورالعمل کل باشه.

دوستت معنای استخاره رو اصلا نمیدونه یا بد متوجه شده. استخاره یعنی طلب خیر کردن از خداوند‌. حدیث درسته ولی برداشت دوست شما از استخاره غلطه. استخاره یعنی برای هرکاری از خدا طلب خیر بکنی. 

این لینک رو بخون.

https://www.google.com/amp/s/www.yjc.news/fa/amp/news/6387358

ممنونم. حتماً مطالعه می‌کنم⁦👌🏻⁩🌷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هستیم بر آن عهد که بستیم.
Designed By Erfan Powered by Bayan