جرعه جرعه جآن

روزی دریا خواهم شد...

مادرِ دوم!

همۀ معلم‌ها غصۀ بچه‌هاشون رو می‌خورن؟

یه سری ضعف اخلاقی، فرهنگی و عاطفی بچه‌هام خیلی روی دلم سنگینی می‌کنه، در حد توانم تلاش کردم برای رفعش؛ ولی کوچیکی بیش از حد کلاس، تعداد زیاد بچه‌ها و نامتناسب بودن میز و صندلی بچه‌ها، قدرت مانور رو ازم گرفته و بازدهی رو خیلی کم کرده متأسفانه.

 

عدم مهارت بنیامین برای ارتباط سالم (بدون رشوه دادن به هدف دوست شدن) با دوست‌هاش و گاهی با من،

ضعف روحی یاسین و محمدامین و پذیرفتن شکست در اولین قدم ناتوانی،

دروغ‌های شاخ‌دار امیرمحمد و برداشتن وسایل بقیه در عین داشتن تمکن مالی و تأمین بودن از همه جهت،

پیشرفت مورچه‌وار آرمین علی‌رغم تلاش فراوان توی خونه،

تنبلی بیش از حد آرتین و اینکه به هیچ عنوان برای پایه بالاتر آماده نیست،

عصبانیت انفجاری نیما و گاهی حسین و عدم مهارت کنترل خشم و آسیب رسوندن به بقیه یا وسایل اطراف خودشون،

و چندین مورد دیگه....

 

برای تک‌تک‌شون تا اونجایی که شرایط کلاس اجازه داده وقت گذاشتم؛ ولی خب... حالا که فقط 8 - 9 روز دیگه رسماً کلاس دارم باهاشون، دلم پیششون می‌مونه و مدام ذهنم درگیر اینه که حالا چی میشه عاقبت‌شون؟!

کِی و چه‌کسی بهشون این مهارت‌ها رو یاد میده؟

حرص و غصه‌ام سر اینه که چرا خانواده‌ها در درجۀ اول برای رفع ضعف‌های خودشون و بعد بچه‌هاشون اصلاً وقت نمی‌ذارن؟

در صدد کسب هیچ مهارتی تلاش نمی‌کنند؟

وقتی هم داری بال بال می‌زنی که مادر محترم برای پرورش بچه‌ات در قدم اول باید با من هماهنگ بشی و دستورالعمل‌ها رو اجرا کنی؛ انگار با دیوار حرف می‌زنی!

من میگم اجازه بده یه کم بچه مستقل بشه، دم در باهاش خدافظی کن، خودش بیاد داخل، لازم نیست تا دم در کلاس و تا روی میز کلاسش باهاش بیای... اجازه بده نقاشی درب و داغون خودش رو بکشه، دفترش رو نده به خواهر بزرگترش بکشه. ضمناً موقعی که میای دنبالش به جای اینکه بگی پسرم چقدر قوی بود، چقدر صبور بود؛ نگو وااای پسرم خسته شده، بی‌حال شده! باز هم انگار بزبزه قندی هستم و علف نشخوار می‌کنم!!!

 

 

+ حیف و هزااااران حیف که این بچه‌ها زیردست این مدل والدین نابود و فشل و بی‌مسئولیت بارمیان!

تربیت هر بچه، فقط تربیت همون بچه نیست. تربیت یک نسله! من برای اون نسل واقعاً ناراحتم.

 

 

|18 اردی‌بهشت 1402- ساعت 12 و 34 دقیقه بامداد|

جز ب جز شو میفهمم.

اگ فرصتی بود ی وقتی شاید بیشتر درد دل کردیم....

ممنونم✋

بله متأسفانه حق با شماست

ممنون بانو ♥️

سلام.

دغدغتون واقعا مقدسه و ان شاءالله معلم هایی از جنس شما تکثیر بشن.

از تلاش نا امید نشید . شما مشغول انجام وظیفتون هستید. مذکّرید و مسیطر نه...

 

از دعا هم اصلا غافل نشید. شما حق جردن شاگرد هاتون دارید و دعاتون در حقشون مستجابه.

کافیه اراده ی خدا بر هدایت فردی قرار بگیره، ان شاءالله او هدایت میشه :)

 

الهی که توفیقاتتون روز افزون 🌺

سلام و نور؛
اصلاً نگاه والدین به معلم اینه که بیاد یه دو دوتا چهارتایی صرفااااً یاد بچه بده و سه چهار ساعت از شرش توی خونه خلاص باشن!😑

لا اله الا الله
قطعاً براشون با سوز دل دعا می‌کنم... دونه دونه.
ان‌شاءالله عاقبت بخیر بشن
الهی معلم‌های پاک‌سرشت سر راه همهٔ بچه‌ها قرار بگیره.

ما پدران و مادرانِ دلسوز بسیار داریم

اما مادران و پدرانِ عاقل کم. 

وَ تمدنِ اسلامی به دومی نیاز داره! 

 

 

+ روزِ معلم با تأخیرِ خیلی زیاد بر شما مبارک. 

+ ای کاش بتونید چندین پایه با این بچه‌ها باشید. منظورم اینه دیدم که معلمِ کلاسِ اول بچه‌ها، سالِ دوم هم با بچه‌هاش بوده و سالِ بعد هم. 

از دیدِ امورِ پرورشی و اثرگذاری و این‌که شما بتونید دغدغه‌هاتون رو به ثمر برسونید، استمرار و مداومت نیازه. فکر می‌کنم با پیگیری بشه. یه نسل رو به فرجام برسونید و باز برگردید پایۀ پایین و نسلِ بعد. 

کاملاً موافقم👌 
امروز مادر یاسین رو دعوا کردم، که اصلاً با من هماهنگ نبودید، اصلاً نذاشتید توی یک سال تحصیلی بچه یه مهارتی یاد بگیره... اگر خودم رو کنترل نمی‌کردم مامانش رو می‌زدم 😅 اصلا نذاشتم حرف بزنه. گفتم مقصر خودتی اگر بچه از اینجا اومد بیرون و هنوز خودت باید کارهاش رو بکنی. 


+ ممنونم بزرگوار. 
+ کاش می‌شد واقعاً، ولی امکانش نیست چون این‌ها پیش دبستان هستن و من معلم پایه هنوز نشدم ضمن اینکه موسسه ما ابتداییش جداست.
خیلی این سیستم همراهی معلم با دانش آموز در ۶ پایه می‌تونه اثرگذار باشه. کاش در تمام مدارس عملی می‌شد.
دوشنبه ۱۹ تیر ۰۲ , ۲۰:۲۹ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

یه معلم واقعی هستین

علاوه بر آموزش ، به پرورش اهمیت می‌دین.

من اگه دانشگاه رفتم ، شاغل شدم . نه برای اینکه آقای پاشاهی خوب ریاضی درس می‌داد، فقط برای اون وقفه‌های کوتاهی بود که بین کلاس ریاضی، درس زندگی می‌داد.

تشکر
خدا خیرشون بده.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هستیم بر آن عهد که بستیم.
Designed By Erfan Powered by Bayan