جرعه جرعه جآن

روزی دریا خواهم شد...

چیزی به گردنت نیست!

بعد از شیش ماه زندانی، دو روز آزادی نصیبم شد...

دیروز رفتم دفتر مرجعم، بعد از یه محاسبهٔ سرانگشتی، فرمودند خمسی به گردنت نیست‌! با دهن باز نگاهش کردم و با کاردک خودم رو جمع کردم اومدم بیرون‌.

هعی... دلم گرفت.

آدم باید این‌قدر درآمد داشته باشه که خمسش میلیاردی بشه : )

جذابه نه؟ اللّهم ارزقنا.

بعدش هم نشستم توی حرم سیدالکریم و یک ساعت طول کشید تا کل کفاره‌ای به گردنم بود رو حساب کتاب کردم. بخشیش رو  پرداختم و اندکی از ذمّه‌ام خلوت شد.

ولی هنوز از فکر ماجرای خمس بیرون نمیام.‌‌.. همش میگم خدا من رو لایق ندونست... هوف!

 

یه مسألهٔ دیگری هم هست که خیلی زیاد فکرم درگیرشه، دعا کنید به جوابش برسم... ممنونم.

 

+ نق و غر نمی‌زنم؛ ولی باید قبول کرد که هر آدمی نیاز داره هر چند وقت یکبار فقط و فقط مال خودش باشه و کاش والدین، به چشمِ یه طفل ۵ ساله به فرزندِ گندهٔ خود، نگاه نکنند و حق زیست مستقل برای وی قائل باشند و با حربهٔ ایجاد عذاب وجدان همه‌چیز رو به آدم کوفت نکنند. بچه‌هاتون رو برای خودتون تربیت نکنید، برای خودش و جامعه تربیت کنید. عروسک برقی نیست که!!

باتشکر

 

 

|۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲_ ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه نیمه شب|

قاعده و قانون عالم اینو میگه که:

وقتی یکی خمس میده، یکی هنوز گرفتاره، معلوم میشه اون سهم خمس به اون گرفتار نرسیده،

.

سعی کنیم در توبیخ رفتار والدین با دقت بیشتری حرف بزنیم، چون جای اونا نیستیم..

در ضمن، بزارید پدر و مادر به دلخوشیشون دلخوش باشن، شما راه خودتو برو. مسلما به مرحله اختیار رسیدید. نرسیدید؟

میشه هم دل والدین رو به دست آورد، هم رضایتمندی خود را.

درباره قانونی که فرمودید، تا حدودی قبول دارم. خیلی هم هستن که از اموالشون هیچ سهمی برای مستمند و ... قرار نمیدن.

اما دربارهٔ‌ والدین؛ دل والدین ما تنها به خانه‌نشینی ما خوش میشه! که این هم از انصاف خیلیییی دوره.
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۰۲ , ۰۵:۵۶ عبدالعظیم ‌‌‌‌‌‌شرونی

خمستون میلیاردی میشه؟ پس شماره کارت بدم 😂

هنوز نشده.

هرگونه سختگیری والدین حتما دلیلی داره.

راستی

شما مگه حقوق بگیر هستید و درآمد دارید که خمس پرداخت کنید؟

تک‌فرزند، بدبختِ دو عالمه مادر!!! دلیل دیگری نداره.
معلمم دیگه : ) نیمچه معلم.

زندانی کجا بودید؟ دو روز آزادی قضیش چیه؟

زندانیِ شرایط... کار، آزمون، پشت هم مریض شدن و ...
دو روز هم اختیار خودم بودم. 

اوه تک فرزندید.

اشکالی نداره.

کنار بیاین با شرایط.

معلم هستید، پس حبس خونگی نیستید 

می تونید بیرون برید.

کم کم

آروم آروم روی مادر کار کنید تا حساسیتشون تقلیل پیدا کنه.

تموم شد عزیزم؛
سه چهار روز مونده.
فعلاً که خودم تقلیل پیدا کردم...
بیخیال.

بله حق با شماست.

بیخیال.

ببخشید که خواستم کمکی کرده باشم.

نفرمایید بانو🧡 عذرخواهی چرا...
آستانه تحمل آدم از یه‌جایی دیگه سرریز میشه. با بوس و بغل و ماچ هم نمیشه سرش رو خالی کرد.

سلام .... 

چه سخته این تک فرزندی 

مخصوصا اگر والدین بچه رو مشغولیت خودشون قرار بدن 

خدا اجر خاص بهتون میده حتما که این شرایط رو دارید :)

 

علیک سلام بانو💚
خیلی سخت و زیر ذره‌‌بین.
ممنونم والا دنیا بیشتر قفس میشه برای آدم. کلی ایده داری که نمی‌تونی پیاده‌‌شون کنی...

سلام

دوست دارم در مورد بچه آینده‌ام این‌طوری باشم که شما تو پاراگراف آخر مطلبت نوشتی.. 

به حرف راحته و در عمل احتمالا سخت !

 

اومدم کامنت بنویسم ، کامنت اول " پروانه " رو دیدم . میخوام بگم این قانون لزوما‌هم اینطوری نیست که خمس به دست نیازمند نرسیده... بیشتر وقتا اینطوریه : 

اگر هنوز نیازمندی هست ، یعنی هنوز هستن آدم‌هایی که خمسشون رو پرداخت نمی‌کنن...

و این غم‌انگیزه

سلام و نور
ان‌شاءالله موفق باشید در تربیت فرزندتون. قطعاً سخته؛ ولی نشدنی نیست.

آره به گمانم این درست‌تره... اون‌هایی که می‌پردازند خیلی کمتر از این‌هاییه که نسبت بهش بیخیال‌ند.

ما تازه بهمون خمس و اینا تعلق هم میگیره فکر کنم :)))))

هوم.

گفتید زندانی فکر کردم واقعا زندان بودید

: )

بنویس و بنویس و بنویس

یا به قول اونطرفی ها : Writing therapy نوشتن درمانی رو برای تسکین  روح ت امتحان کن .

می‌تونه خوب باشه.
بیشتر برای برون‌گراها

نویسنده جماعت درون گراست

آره والا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هستیم بر آن عهد که بستیم.
Designed By Erfan Powered by Bayan