جرعه جرعه جآن

روزی دریا خواهم شد...

برای من؟ جدی؟!

ماهی گلی‌ها توی شیشه روی اُپن آشپزخونه و کنار میز کوچولو ناهارخوری و بساط لپ‌تاپم هستن.

عصر بعد از مدرسه تا برسم، می‌شینم روی صندلی کنار شیشه ماهی‌ها، بپر بپر می‌کنند، که یعنی غذا بده. دیگه این عادت شده براشون‌. یه‌جوری می‌گفتن ماهی ۳ ثانیه حافظه داره و ما باورمون شد... کو؟ تازه بابام هم ذوق می‌کرد که ماهی‌ها با منم دوست شدن تا دستم رو می‌برن میان روی آب غذا می‌خوان.

 

تازه دوتاشون هم خیلی حساس تشریف دارن تا ناراحت میشن سریع باله‌هاشون رو می‌بندن و کز می‌کنند تا چنــد ساعت!

دیروز ظهر بعد از تعویض آب‌شون، یه‌‌کم حباب به بدنشون چسبیده بود خواستم حباب‌ها رها بشن که راحت‌تر شنا کنند، یکی زدم به شیشه. آقا تا شب این دو تا باله‌هاشون رو باز نکردن!!! آخه ماهی هم این‌قدر لـــوس؟!

 

ولی از همهٔ این‌ها گذشته، هی نگاه‌شون می‌کنم میکم خدا چه چیزهایی خلق کرده... چقدر ظریفن...اون رگ خونی که تا داخل دم و باله‌ها کشیده شده... چرخش چشم‌ها توی حدقه... پولک‌های ریز و منظم روی پوستِ نرمشون... الله اکبر... آدم حیرون می‌مونه.

 

+ آخدا؛ همهٔ این‌ها رو برای منِ... خلق کردی و رام کردی؟ من کی‌ام؟ هوم؟ 

 

| ۱۹ فروردین ۱۴۰۲_ ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیمه‌شب|

آقا تا شب این دو تا باله‌هاشون رو باز نکردن!!! آخه ماهی هم این‌قدر لـــوس؟!

:))))

آره برای تو :)

خیلی حرکتشون عجیب بود. خیلیییی.
جالبه مامانم دیروز آبشون رو عوض کرد، بعد ظرف رو یه تکون داد، آب حالت گرد چرخید. گفتم حالا ببین باله‌هاشون رو بستن قهر کردن اونوقت دیگه گردباد براشون خلق نمی‌کنی! 😂 همونم شد. باز هم باله‌هاشون رو بستن.

ولی وجدانی این همه که خدا روی من حساب باز کرده؛ من بودم پفک نمکی هم باز نمی‌کردم. 🚶🏻‍♀️

امید و آرزوهای خدایید که با فخر به ملائک نشونتون داد و به خودش مرحبا گفت... بله، همه ی این دنیا رو برای خودِ خودِ شما آفریده :)

هعییییی
من به شخصه جز نخاله‌جات و بنجول‌جات آدمی‌زادی‌شم.

عاقبت همه‌مون ختم به خیر ان‌شاءالله 🌱

بیشترین تجلی زیبایی خداوند در انسان هست. حالا ببین دیگه. چه شگفتیهایی درش نهفته س.

آره خیلی
مخصوصاً پیچیدگی خُلق آدم‌ها همیشه موجب حیرتم میشه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هستیم بر آن عهد که بستیم.
Designed By Erfan Powered by Bayan